ЗАПОВЯДАЙТЕ
В
"САЛОН НА МУЗИТЕ"
начало на втори сезон представя
"ЛОВЦИ НА СВЕТЛ ИНАТА "
"Матине" в неделя на 29.09.2024 от 11:00ч.
Френските музикални картини на
ДЕБЮСИ, РАВЕЛ, САТИ, СЕЖУРНЕ и други
изпълняват талантите
Проф. Йосиф Радионов - цигулка
Зорница Радионова - пиано
Росен Захариев - флюгелхорн, тромпет, пиано, композитор
Милен Кукошаров - пиано, композитор
Кристиан Чернев - виолончело
Виктор Вичев - пиано
Александър Вичев - маримба, ударни
Светлана Вас. Иванова - сопран, пиано
Импресионизъм и в творбите на
ЗАХАРИЕВ, КУКОШАРОВ
Ви очакват в Концертна Зала на
Централен Военния Клуб, София
"Музиката винаги е била съществена част от живота на хората. От древни времена това изкуство има огромно емоционално въздействие върху всеки човек, независимо от пол и възраст. Музиката е най-поетичното, най-мощното, най-живото от всички изкуства, пише Берлиоз."
Периодът на импресионизъм е голям етап в историята на класическата музика.
Името произлиза от едноименното движение в живописта, което се занимава с почти същото – стремеж за създаване на картини чрез звук.
Импресионизмът възниква във Франция.
За разлика от композиторите-националисти в други европейски държави, френските композитори не изпитват потребност да използват народни мотиви в творчеството си. Причината е, че французите имат утвърдена музикална култура, вековни традиции и винаги са вървели по свой път в света на класическата музика.
Един от първите композитори-импресионисти е Ерик Сати (1866 – 1925). На мащабните и драматични творби на романтиците той противопоставя основно кратки и простички пиеси за пиано.
Импресионизмът се развива успешно и оставя трайна следа благодарение на Клод Дебюси (1862 – 1918).
Дебюси е усърден студент в Консерваторията под опеката на учители-романтици. На младини той е под влиянието на творчеството на Вагнер и най-вероятно е щял да стане композитор, създаващ музика в стила на късния романтизъм, но приятелството му със Сати променя това. Дебюси притежава големи технически способности и изгражда собствен стил, основан на ефирен звук, необичайни гами и екзотични тембри. Третият голям френски импресионист е Морис Равел (1875 – 1937).
Равел е изобретателен оркестратор и има завиден слух към детайла. Той развива принципите на импресионизма, зададени като основа от Дебюси, и в своята музика вгражда и други влияния, като например испанска народна музика, виенски валс, барокова клавирна музика и дори джаз. Равел се превръща в изкусен майстор на композирането и създава редица шедьоври.
Билети на място 30 лв